Aktualności

Dbałość o właściwe odżywianie jest ważna dla utrzymania dobrego stanu zdrowia. Wie o tym Nadia Skrzypczak oraz Zofia Pacia uczennice klasy 8b, które reprezentowały szkołę podczas II Powiatowego Turnieju o Żywieniu w Zespole Szkół nr 4 w Olkuszu. Test teoretyczny oraz osiem konkurencji praktycznych, pozwoliły sprawdzić wiedzę na temat żywienia oraz umiejętności wykorzystywane w kuchni podczas przyrządzania posiłków. Poczęstunek przygotowany przez tamtejszych uczniów z kierunku technik żywienia oraz świetna zabawa były nieodzownym elementem tego dnia. Serdecznie dziękujemy dziewczynom za udział i zaangażowanie!

 

           

 

        

 

Z okazji Dnia Ziemi w Szkole Podstwowej nr 9 w Olkuszu odbył się Powiatowy Konkurs Ekologiczny pt. „Woda-źródło życia”. Naszą szkołę reprezentowały uczennice z klas ósmych Aleksandra Woźniczko oraz Wiktoria Wójcik. Konkurs podzielony na cześć teoretyczną obejmował potrzeby ochrony przyrody, a w szczególności zasobów wodnych. W części praktycznej dziewczyny samodzielnie wykonywały filtr do oczyszczania brudnej wody z przyniesionych materiałów. Dziękujemy uczennicom za udział, świetną zabawę i zaangażowanie.

 

 

             

Wyróżnienia dla naszych uczennic !!!

WYNIKI KONKURSU NA INTERPRETACJĘ WIERSZA K. K. BACZYŃSKIEGO

Aleksandra Krawczyk i Amelia Porc z klasy 8a zostały wyróżnione w Powiatowym Konkursie Literackim na Interpretację wiersza Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. Zadaniem uczestników konkursu było napisanie opowiadania, które było inspirowane biografią poety i interpretacją utworu pt. „Rodzicom”. Dziewczyny wykazały się nie tylko umiejętnościami literackimi, ale również znajomością realiów życia Polaków podczas II wojny światowej.

W konkursie brały również udział:

Wiktoria Wójcik- klasa 8a

Lena Działach- klasa 7

Leny Działach- klasa 7

Wszystkim uczestnikom gratulujemy!

 

21 kwietnia uczniowie naszej szkoły wybrali się na wycieczkę do Olkusza. Głównym celem były podziemia pod Olkuskim Rynkiem. Poznaliśmy wiele ciekawych faktów z historii miasta, zobaczyliśmy jego średniowieczną makietę, obejrzeliśmy filmiki i prezentacje. Podziwialiśmy kunszt górniczych sztolni i umiejętne wydobywanie rud ołowiu i srebra, widzieliśmy Olkusz rozkwitający i podupadły, zapoznaliśmy się z sylwetkami słynnych olkuskich astronomów, następnie zmroził nam krew w żyłach widok lochów i narzędzi tortur, a oczy ucieszyła srebrna komnata. Obie części muzeum – pod płytą Rynku i dawnego starostwa – zostały niezwykle nowocześnie urządzone, wiele rzeczy mogliśmy osobiście dotknąć, wypróbować dawne maszyny i urządzenia górnicze, cała ekspozycja jest interaktywna i bardzo atrakcyjnie przedstawiona.

 

 

   

Następnie poszliśmy na koncert muzyczny uczniów Państwowej Szkoły Muzycznej w Olkuszu.
Miał on charakter lekcji umuzykalniającej, na której usłyszeliśmy znane utwory zagrane przez uczniów na skrzypcach, klarnecie, ksylofonie czy gitarze i wielu innych instrumentach. Na zakończenie usłyszeliśmy żywiołowe utwory w wykonaniu szkolnego Big Bandu.

   

 

   

Nasza szkoła przystąpiła do akcji ekologicznej ogłoszonej przez Urząd Marszałkowski oraz Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Małopolskiego „Posprzątajmy Małopolskę na wiosnę! 2022”.

Celem akcji było budzenie i wzmacnianie świadomości ekologicznej mieszkańców Małopolski,  ich odpowiedzialności za środowisko naturalne, kształtowanie postaw i świadomości ekologicznej, zwrócenie uwagi na problem pozostawiania śmieci na terenach rekreacyjnych, odpowiedzialności za stan środowiska, przeniesienie postaw na praktykę codzienną, oraz propagowanie aktywnej edukacji ekologicznej prowadzonej w terenie, na świeżym powietrzu.

Akcja miała również na celu pokazanie uczniom, że rozwiązaniem problemu zaśmieconego środowiska nie jest tylko zbiórka śmieci, ale głównie zmiana nawyków w codziennym życiu (segregacja i umiejętne gospodarowanie odpadami).

22 kwietnia uczniowie wszystkich klas wraz z wychowawcami, zaopatrzeni w worki i jednorazowe rękawiczki, udali się na wyznaczone im tereny, które solidnie posprzątano. Akcja przebiegła szybko i sprawnie, a efekty pracy uczniów były imponujące. Czynny udział w tym przedsięwzięciu dał uczniom do zrozumienia, że należy dbać o swoje środowisko oraz czystość otoczenia.

   

Do góry